Feeds:
Posts
Comments

SALAM KEPADA SEMUA RAKAN2 YANG TELAH SEKIAN LAMA BERSAMA AKU DI BLOG INI, AKU MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKONGSI PANDANGAN DAN JUGA IDEA ATAU APA-APA SAHAJA DI BLOG INI. TAPI SETIAP KEMAJUAN PERLUKAN PEMBAHARUAN….

UNTUK PENGETAHUAN KAWAN2 SEMUA, BLOG INI TIDAK LAGI AKAN AKTIF DAN POST INI ADALAH YANG TERAKHIR KERANA AKU SUDAH BERPINDAH KE BLOG YANG BARU!!!!!!!!!!!..KAT MANA YE??…OK KORANG BOLEH JENGUK DI ALAMAT:

http://izzuddin1malaysia.blogspot.com

JADI KEPADA KAWAN2 SEMUA BERKUNJUNGLAH YE UNUTK KEMBALI BERSAMA AKU BERKONGSI IDEA, PANDANGAN KRITIKAN DAN SEBAGAINYA….TERIMA KASIH WORDPRESS…DAN SEUA RAKAN2!!!..

PS-WORDPRESS DALAM INGATAN

BLOGSPOT KINI MENJADI PILIHAN..

Salam tag lagi..hehe

Ok, kali ini untuk tag yang kedua adalah tag yang cukup memeningkan jugalah nak menjawabnya..hehe. Tag ini dihadiahkan oleh HAZIQAH AUNI hehe. tag mengenai perkahwinan..so, jom kita check it out apa jawapan aku pada soalan-soalan dalam tag yang diberikan..hoho!

tag dari haziqah auni

How old are you?
– emm..21 tahun…nanti bila bertarikh 1 september..hehe..Oh, kalo tak anak merdeka aku ni..hehe

Are you single?
– what…still single..emm, not married yet. Just have friends and myself..haha..family punJ

At what age do you think you’ll get married?
-agak-agak….28 kot..huhuhu

Do you think you’ll be marrying the person you are with now?
– not sure because im not have ehm,ehm..lagi..hehe

If not, who do you want to marry?
– kawin ngan wanita laa..

Who will be your bridesmaid or your bestman?
– anyone…hehe..yang bergelar sahabat..

Do you want a garden/ beach or traditional wedding?
traditional wedding mudah…semua orang boleh dating!..hehe..kan meriah sekampungJ

Where do you plan to go for honeymoon?
-pergi ke pulau-pulau!!..haa..pulau tioman, pulau pangkor…ALAMILAH PERCUTIAN MENARIK DI NEGARA SENDIRI!!..hehe

How many guest do you think you’ll invite?
– sesiapa sahaja yang dikenali terutama orang sekampung!!

Will that include your exes?
– kalau dekat jemput..kalau tak..takyah la kot…

How many layers of cake do you want?
– 2 tingkat..banyak-banyak membazir..

When do you want to get married? Morning or evening?
– yang penting NIKAH!..wedding..emmm..bila-bila pun boleh..siang la elok. Malam orang nak rehat.

Name the song/tune you would like to play at your wedding?
apa-apa aja janji sesuuuuaiii..

Do you prefer fine dining or just normal spoon/fork/ knife?
– em traditional senang..hehe

Champagne or wine?
– kalau ada yang halal, emm wine..haha

Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
– sabolah dulu..tak nyempat…hehe

Money or household items?
– money..semua melibatkan money!!

How many kids would you like to have?
– 3 atau 4 jee..yang len terserah pada ALLAH yang maha kuasa

Will your record your honeymoon in DVD and CD?
– tak kisah..

I want to know their wedding plan:
Amir UMP (mcm mana agaknya dia bercerita tentang hal ni…lite-lite je ker??)

Khairul Anuar UKM (hehe, mcm mana agaknya nuar kawin yer??..haha)

Suhaila (huuu…suasana mcm mana lah su ni berkawin nanti..ahakz!)

Nurul Dinie (menarik ni tahu macm mana wedding plan dinie…boooollleeeh)

Abang Roslan (dah ada awek..nak tengok dah ada plan ker??)

so amacam..hehe…

Salam tag..hehe.

Ok, aku dapat anugerah blogger bertuah!..siapa yang beri??..jeng..jeng..jeng!!…HAZIQAH AUNI!..thankz…so, inilah bentuk anugerahnya..

BERTUAH....

BERTUAH....

penerima anugerah seterusnya:
1. Amir UMP
2.Khairul Anuar UKM
3.Nurul Dinie
4.Suhaila
5. Abang Roslan

Salam perpaduan untuk semua!!..

1malaysia..1 bendera..

1malaysia..1 bendera..

Wokey, sekarang ni aku ada kat Serawak untuk Pertandingan Debat Perpaduan Antara IPTA yang berlangsung di UNIMAS!!hehe. Emm, hari ini dah abis pertandingan debat perpaduan bagi pusingan saringan…Pusingan saringan bermula dari 13hb Jun sehingga 14 Jun 2009 dan kemudian 15hb adalah pusingan kalah mati dan 16hb adalah FINAL debat perpaduan!..ok…Apa-apa pun kali ini pasukan tiada rezeki untuk melangkah ke suku akhir, namun aku percaya suatu hari nanti akan ada peluang dan rezeki untuk pasukan debat UDM sekurang-kurangnya mampu melangkah ke suku akhir…

Pelbagai bangsa..pelbagai budaya, perpaduan menyatukan kepelbagaian...

Pelbagai bangsa..pelbagai budaya, perpaduan menyatukan kepelbagaian...

Aku tak nak lah nak menceritakan perdebatan yang berlangsung…yang aku nak ceritakan adalah SEMANGAT PERPADUAN dan CINTAKAN MALAYSIA dikalangan rakan-rakkan pendebat dari IPTA/IPTS. Paling best adalah sewaktu kami bersama-sama menyanyikan lagu terbaru patriotik yang dicipta oleh komposer PAK NGAH dengan lagu Perpaduan Bangsa sebagai lagu yang menunjukkan semangat 1Malaysia…dan sebagai pendebat juga mahasiswa serta rakyat MALAYSIA, aku menyeru kepada semua rakan-rakan lain diluar sana, agar sama-sama kita menjulang roh 1Malaysia untuk kita hayati dan diamalkan sebagai satu langkah untuk kita terus merapatkan saf dan perpaduan diantara sesama kita dan sesama rakyat malaysia yang berbilang bangsa…

Tanamkan semangat cintakan negara. Jangan biarkan kekacauan dan gangguan daripada pihak-pihak yang tidak bertanggunjawab untuk terus menggugat kemanan dan perpaduan yang kita miliki. Hayati perjuangan dang sokongan serta semangat setiakawan yang diguna dan diamalkan oleh Tun Abdul Rahman, Tan Cheng Lok dan V. T. Sambathan dalam mendapatkan kemakmuran dan kemerdekaan yang kita kecapi hari ini. PERCAYALAH…..!!..sesungguhnya, hanya perpaduan dapat membantu kita bersama mencipta kejayaan dan kemakmuran untuk MALAYSIA tercinta…’INILAH SEMANGAT SATU MALAYASIA, ONEMALAYSIA, 1MALAYSIA’

SEMANGAT 1MALAYSIA!!!..PERPADUAN BANGSA!

SEMANGAT 1MALAYSIA!!!..PERPADUAN BANGSA!

‘RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN’…’
‘MENJAYAKAN PERPADUAN, MERAIKAN KEPELBAGAIAN’
HAYATILAH SETIAP BAIT LIRIK LAGU PERPADUAN BANGSA DIBAWAH INI….
PERPADUAN BANGSA
(KLIK UNTUK KE LAMAN DOWNLOAD LAGU PERPADUAN BANGSA)
PERSEFAHAMAN DAN SALING PERCAYA
HORMAT HORMATI DAN BEKERJASAMA
PADUKANAZAM KITA DENGAN TEGAS
BERSATU JUJUR SETIA
TUMPAHKAN JASA DAN PENGORBANAN
BERSATU MEMBUMBUNG CITA
 
MARILAH JAYAKAN WAWASAN PERPADUAN BANGSA
REFORMASI MURNI GAGASAN PERPADUAN BANGSA
JUJUR DAN SETIA PADA BANGSA DAN NEGARA
HALA TUJU KITA SATU MALAYSIA
 
SATU IMPIAN DAN SATU HARAPAN
SATU SUARA DAN SATU LAUNGAN
SEMARAK CINTA HIDUP SENTOSA
DIBAWAH SATU BENDERA
HAYATI PRINSIP RUKUN NEGARA
LAUNGAN KERAMAT KITA
1MALAYSIA!!!
~PERPADUAN KITA PENENTU MASA HADAPAN NEGARA BERSAMA~

Salam kepemimpinan..

Baik. Siri kedua.

AMARAN: BACA ARTIKEL INI SAMPAI HABIS, BARU ANDA BOLEH MENILAI DAN MEMBERI PANDANGAN

cAKAP-CAKAP...(gambar sekadar hiasan)

cAKAP-CAKAP...(gambar sekadar hiasan)

Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar..apa maksudnya untuk isu kali ini dan apakah kaitannya??….Maksudnya berhati-hatilah apabila berkata kan…jangan main lepas jeee…Namun ini juga banyak terjadi kepada pimpinan organisasi mahasiswa kita sekarang ini. Apabila perkara cuba membanding-bandingkan dan juga membangga diri dengan kejayaan ntah apa-apa disamping merendahkan orang lain sambil mengatakan ‘pemimpin akulah yang hebat..masalasnya tidak mengapa kalau sebut pada orang-orang biasa yang jarang atau tak pernah langsung terlibat dengan persatuan atau menguruskannya…ini sebut depan orang yang bukan calan-calang pengalaman dalam bidang kepimpinan. Apa yang aku tulis ini telah berlaku pada sahabat aku, Aizat dimana adalah ‘watak-watak’ pemimpin mahasiswa ini sering membanggakan dan membandingkan kebagusan Presidennya dengan sahabat aku. Aku memang hotlah perkara begini…sebab itu aku kata ‘cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-

Dengar-dengar...guna telinga

Dengar-dengar...guna telinga

dengar’ Bukan main lagi bangga..tapi yang ‘watak’ selaku wakil oragnisasi terbesar mewakili mahasiswa ni yang berkata lagak sedemikian rupa didepan Aizat, aku rasa kalau aku jumpa aku cakap macam bagi nasihat jelah kot. Haha!…tu jer aku bagi. Hakikatnya apa dia, TAK MAHU MENGAKU KALAH..MEREKALAH PENCETUS EVOLUSI…sebagai pemimpin..baik jagalah sikit dengan kata-kata. Setakat membangga..bukan orang suka..aku siap nak muntah saja!!.

.JADI, BERHATI-HATILAH KETIKA BERKATA…apa salahnya anggap sebagai teguran dari yang senior kepada yang junior untuk terus maju ke hadapan. Ini masalah tak boleh terima..berasa diri tu best sangat. Lagilah sakit kalau ada pula yang tulis dalam blog mereka  menhina saja (beza mengkritik)..isu ini dah lama..tapi apakan daya..perlu diingat semula..biarpun ‘si anu’ ini tidak ,mEngaku namun aku, saudara sabir, aizat dan ada beberpa lagi teman yang menyoal siasat ‘si anu’ mengenai penulisannya yang menghina keperibadian, memang satu tindakan yang kurang ajar sebagai pemimpin. Walau pun dia tidak mengaku, namun kenyataan yang putar belit lagi sembelit sebenarnya tidak mampu pun nak mengalihkan tumpuan kami. Bukannya orang tak tahu ko sape dan kenapa ko buat sedemikian rupa. Orang dah kenal ko kan…berani tulis berani tanggung…namu itu takpe isu yang sudah lenyap. Namun walaupun sekiranya atau sekalipun ko nak tulis benda alah macam tu, ko patut sedar dah la penulisan dalam blog bila orang baca ka nada yang terasa…pelik tapi benar kalau ada bebrapa orang yang berkaitan sebenarnya merasai perkara yang sama apabila ditanya…abang angkat sebenarnya???..tak fahammmm….

malam..

malam..

Siang...

Siang...

Pengajarannya, berhati-hatilah..awak tu pemimpin..jadi apabila sedemikian rupa inilah masalah yang berlaku akhirnya. Silap sendiri tak mengaku juga. Sebab apa???.lu pikirlah sendiri bak kata nabil!. Inilah akibatnya. Orang jadi meluat dan hilang rasa hormat. Aku rasa ada feeling lain sikit antara yang lama dan baru…aku pun pejuang ASPIRASI, namun apabila keadaan macam ini ko banyak  membangga dan bagai…PIALA DEBAT  NC  AKU TAK GANTI-GANTI LAGI..ISU KEBAJIKAN INI???..HA, TAKKAN NAK SUH KOLEJ KEDIAMAN..PENGANJUR MPP, ada exco kebajikan tersendiri apa lagi main peranan laa…dapatkan Piala itu semula..itu kebajikan aku, hak aku..perjuangkan laaa kan…Ini tidak. kebajikan entah kemana…tak de maknanya..apa??korang kata bukan isu kebajikan???…itu kan program yang disertai oleh mahasiswa/i…kalau dah pecah kenalah ganti balik kan..Bila menang itu hadiah hak pemenang kan..bila namanya hak, kebajikan lah kan, apabila kebajikan kenalah dijaga kan, kan..cmonlah..bergeraklah sikit… program yang banyak pun beza ngan kebajikan…CUBA LIHAT DALAM-DALAM..WAHAI PARA  PIMPINAN PRESIDEN…yang dipertua lain tau. Hehe..

Hello!!..

Haaa…dalam setiap perkara yang kita lalui didunia ini, kita mesti lalui dengan tenang.tak kira senang atau susah..mesti lalui dengan ceria..!yup! ceria!..

AK000145

COASTER...boleh tahan..hehe

Hari ini, 6 Jun 2009, SABTU, aku dan adib aiman (haa, adik debat aku laa)..menceriakan diri kami dengan pergi ke EUROPARK FUNFAIR di Kuala Terengganu yang diadakan di Dataran Syah Bandar!!..Memang gempakzzz gila!..Banyak permainan yang disediakan yang sedia untuk bagi

mereka yang mencuba keyakinan diri mereka yang kononnya begitu berani..haa!!..macam biasalah, tiket masuk adalah berharga RM3.00 bagi dewasa..so, selepas itu, untuk bermain permainan yang disediakan kena beli tiket (tapi funfair tu panggil token..pelik)..emm..satu token berharga RM2.00..tapi takpe..demi menceriakan diri kami!!..yehaa!!..

Puas juga melilau memusing akhirnya aku dan adib memilih untuk bermain permainan yang digelar ‘VORTEX’..ho macam mana keadaannya..memang menakutkan bagi siapa yang tak punya keberanian, ada trauma gayat, ada jantung penyakitlah bagai taklah digalakkan naik. Tengoklah ketinggiannya digambar.

VORTEX!!!..bersediakah anda??..kami dah naik!!

VORTEX!!!..bersediakah anda??..kami dah naik!!

Haa…gila kan…haa..harga dia sorang RM8.00 bermakna 4 tokenlah..huhu..beli tiket je ingat kami tunggu giliran. Orang ramai kat situ masing-masing tengok sape nak naik dulu..akhirnya..biarlah kami..kami berani!!..Permainan dia bagaimana…??..dengan ketinggian setinggi 500 meter diudara..dan dipusing dengan kelajuan maksima dan hanya 8 orang sahaja bagi satu kali permainan…bila kat paling atas..aku rasa aku dah jadi angkasawasan kedua selepas Neil Armstong yang sampai bulan!!..entah berapa kali benda tu berpusing..ya allah hanya tuhan je yang tahu…adib siap jerit kat aku masa ngah pusing maut “Sumpah abang din, tak naik lagi dah…!!!!!!!!!…aaaaaaaaaa zuuum…(bunyi benda tu berpusing)…aku menjeritt macam dunia nilah aku punya..huhuhu…korang tak percaya..naiklah nanti..hehe

Kemudian lepas naik tu, melilau menghilangkan pening turun bagai herokan….masuk rumah hantu!!!..waaaaa….!!..RM4.00..tapi tak berbaloi!!..hantu entah apa-entah..takde pape pun..just hantu dalam sangkar..huuu..bazir-bazir..lepas tu baliklah …ehh..sebelum balik pergi makan KFC kat Pantai batu Burok!!..lapar!!..makan dengan abang bob..hehe..pastu barulah balik dengan muka yang penuh kepuasan!!..

Nak naik lagi ke tak ye??..emm..fikir dua kali gak ni..hehe. Tapi sememangnya EUROPARK FUNFAIR KUALA TERENGGANU MEMANG..FUN & FAIR!!

EUROWHEEL..emm, biasa je. Tak mencabarkan..hehe

EUROWHEEL..emm, biasa je. Tak mencabarkan..hehe

why??…sebab memang fun taman tema ni dan yang keduanya membayar harga untuk masuk dan main….memang fair!!..yehaa!

Salam pemimpin..yehaa!!..

Baiklah..entry kali ini aku nak kupas mengenai kepemimpinan mahasiswa di Kampus. Aku buat entry ini pun pasal bengang dengan budak nick ‘cermin’ yang selalu menghentam (mungkin kasar kot bahasa ni) kepada sahabat aku Aizat melalui shoutbox di blog saudara Aizat..

Cermin ini selalu menganggap MPP di UDM bagus dan juga memperlekeh Aizat mengenai kepimpinannya dan jasanya…baik kalau begitu, ini jawabnya kepada semua yang membuat perbandingan DAN NAK MEMBANGGA tapi tidak mengerti istilah ‘ukur baju badan sendiri’, ‘cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengan’, ‘jangan disangka air yang tenang tiada buaya’, ‘hidup segan mati tak  mahu’….dan ..emmm yang terakhir ini aku rahsiakan..sampai masa aku publish!:D

AMARAN: SILA BACA ARTIKEL SAMPAI HABIS BARULAH ANDA BOLEH MELAKUKAN PENILAIN DAN LEBIH MEMAHAMI

Bailklah satu persatu kita bincangkan. Tapi aku akan bincangkan secara sekuel atau pun bersiri mengenai isu ini hehe. Ada 5 perkara perbincangan aku:

UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI..

Baju...

Baju...

Maksud peribahasa ini adalah mengenai mengetahui kemampuan sendiri sebelum melakukan sesuatu. Sekiranya kita tidak mampu maka janganlah diteruskan kerana melihat kemampuan kendiri. Namun ada satu kita mesti ingat, pepatah ini perlu kta lupakan seketika demi kebaikan apabila bercerita mengenai kepimpinan. Mengapa??.. Dalam isu ini, aku perhatikan ramai pimpinan mahasiswa kita yang bergelar sebagai pemimpin masih lagi berada di takuk yang lama. Tidak mahu mencuba membuat sesuatu yang baharu…mereka selesa dengan gaya kepimpinanan ‘yang mudah-mudah dah leee’..akhirnya tidak sampai kemana leee..Kalau buat program sebagai contoh program yang bercorak seperti ceramah dan sebagainya…pasti ia satu program yang bermusim..kalau satu persatuan ini buat bicara minda, esok lusa, persatuan yang lain pula buat ceramah minda..diskusi minda.  Program mengenai bentuk –bentuk seperti ini tiada masalah. Namun hakikatnya, kita tidak dapat lari apabila kandungan atau pengisian program telah membuatkan mahasiswa/i boleh jemu.

Manakan tidaknya tajuk –tajuk semua tidak menyegarkan minda..Namun, ada yang terbaru seperti yang dilakukan oleh Kolej Kediaman aku iaitu Kolej Kediaman C & D di UDM (Universiti darul Iman Malaysia), kandungan cermahnya berkisar mengenai tajuk yang berbeza dan menarik untk didengar!..Ini yang kita mahu dan tambahan pula…seperti Kolej Kediaman C, membuat ceramah dengan menjemput personaliti yang terkenal dengan Ustaz Badzli Shah iaitu personaliti tv dan halaqah dalam rancangan berbentuk keagamaan. Barulah ada kelainan kan…namun kebanyakan persatuan tidak berani atau pun malas berusaha. Bahkan Majlis Perwakilan Pelajar yang terbaru pun masih lagi gagal memberikan impak yang maksimum..

kalau dulu, MPP UDM semasa pimpinan saudara Sabir dan Aizat mampu menjemput Dr. Asri iaitu mufti yang cukup terkenal dan kontemporari..jadi kali ini bagaimana??..Jadi itu yang salahnya. Sebab itu kita kena lupakan peribahasa yang aku sebutkan awal-awal dulu supaya dilupakan seketika kita tak boleh lagi asyik mengukur dan terus mengukur..kita kena terus mencuba dan mencuba..barulah menarik kan!..barulah kita tahu dimana tahap kita…lagi satu adalah satu persatuan fakulti ini, yang Di-pertuanya kata apa..’ Kita just hanya program berbentuk kebajikan’ mak aih..baik ko duduk Jabatan kebajikan jee…satu lagi organisasi wakil mahasiswa yang besar pun sibuk gak nak publisiti kalau kolej kediaman nak buat apa-apa..mesti melalui mereka sedangkan kolej kediaman dibawah satu bidang kuasa lain khasss..yang dipertuanya Bukan KORANG!!…ADEH…kalau word bekerjasama boleh terima pakailaa…

Pembaris...

Pembaris...

cuba korang tengok kolej kediaman kat Universiti lain, takde pun MPP nak sibuk-sibuk….In addition they  make some word ‘ bangga’ when they are trying to make a ‘perbandingan’ laa konon..who is the best in make some program…hek eleh..Kolej kediaman aku punya program lagi seronok kan..Apa-apa guna nak bangga-bangga, kan baik korang bertegur sapa dan bertanya apa yang boleh kita buat bersama Kolej Kediaman. Buat satu program yang hebat..barulah..barulah nama organisasi yang mewakili mahasiswa.

Renung-renungkan…isu lain siri lain ok!

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.