Feeds:
Posts
Comments

Archive for June 10th, 2009

Salam kepemimpinan..

Baik. Siri kedua.

AMARAN: BACA ARTIKEL INI SAMPAI HABIS, BARU ANDA BOLEH MENILAI DAN MEMBERI PANDANGAN

cAKAP-CAKAP...(gambar sekadar hiasan)

cAKAP-CAKAP...(gambar sekadar hiasan)

Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar..apa maksudnya untuk isu kali ini dan apakah kaitannya??….Maksudnya berhati-hatilah apabila berkata kan…jangan main lepas jeee…Namun ini juga banyak terjadi kepada pimpinan organisasi mahasiswa kita sekarang ini. Apabila perkara cuba membanding-bandingkan dan juga membangga diri dengan kejayaan ntah apa-apa disamping merendahkan orang lain sambil mengatakan ‘pemimpin akulah yang hebat..masalasnya tidak mengapa kalau sebut pada orang-orang biasa yang jarang atau tak pernah langsung terlibat dengan persatuan atau menguruskannya…ini sebut depan orang yang bukan calan-calang pengalaman dalam bidang kepimpinan. Apa yang aku tulis ini telah berlaku pada sahabat aku, Aizat dimana adalah ‘watak-watak’ pemimpin mahasiswa ini sering membanggakan dan membandingkan kebagusan Presidennya dengan sahabat aku. Aku memang hotlah perkara begini…sebab itu aku kata ‘cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-

Dengar-dengar...guna telinga

Dengar-dengar...guna telinga

dengar’ Bukan main lagi bangga..tapi yang ‘watak’ selaku wakil oragnisasi terbesar mewakili mahasiswa ni yang berkata lagak sedemikian rupa didepan Aizat, aku rasa kalau aku jumpa aku cakap macam bagi nasihat jelah kot. Haha!…tu jer aku bagi. Hakikatnya apa dia, TAK MAHU MENGAKU KALAH..MEREKALAH PENCETUS EVOLUSI…sebagai pemimpin..baik jagalah sikit dengan kata-kata. Setakat membangga..bukan orang suka..aku siap nak muntah saja!!.

.JADI, BERHATI-HATILAH KETIKA BERKATA…apa salahnya anggap sebagai teguran dari yang senior kepada yang junior untuk terus maju ke hadapan. Ini masalah tak boleh terima..berasa diri tu best sangat. Lagilah sakit kalau ada pula yang tulis dalam blog mereka  menhina saja (beza mengkritik)..isu ini dah lama..tapi apakan daya..perlu diingat semula..biarpun ‘si anu’ ini tidak ,mEngaku namun aku, saudara sabir, aizat dan ada beberpa lagi teman yang menyoal siasat ‘si anu’ mengenai penulisannya yang menghina keperibadian, memang satu tindakan yang kurang ajar sebagai pemimpin. Walau pun dia tidak mengaku, namun kenyataan yang putar belit lagi sembelit sebenarnya tidak mampu pun nak mengalihkan tumpuan kami. Bukannya orang tak tahu ko sape dan kenapa ko buat sedemikian rupa. Orang dah kenal ko kan…berani tulis berani tanggung…namu itu takpe isu yang sudah lenyap. Namun walaupun sekiranya atau sekalipun ko nak tulis benda alah macam tu, ko patut sedar dah la penulisan dalam blog bila orang baca ka nada yang terasa…pelik tapi benar kalau ada bebrapa orang yang berkaitan sebenarnya merasai perkara yang sama apabila ditanya…abang angkat sebenarnya???..tak fahammmm….

malam..

malam..

Siang...

Siang...

Pengajarannya, berhati-hatilah..awak tu pemimpin..jadi apabila sedemikian rupa inilah masalah yang berlaku akhirnya. Silap sendiri tak mengaku juga. Sebab apa???.lu pikirlah sendiri bak kata nabil!. Inilah akibatnya. Orang jadi meluat dan hilang rasa hormat. Aku rasa ada feeling lain sikit antara yang lama dan baru…aku pun pejuang ASPIRASI, namun apabila keadaan macam ini ko banyak  membangga dan bagai…PIALA DEBAT  NC  AKU TAK GANTI-GANTI LAGI..ISU KEBAJIKAN INI???..HA, TAKKAN NAK SUH KOLEJ KEDIAMAN..PENGANJUR MPP, ada exco kebajikan tersendiri apa lagi main peranan laa…dapatkan Piala itu semula..itu kebajikan aku, hak aku..perjuangkan laaa kan…Ini tidak. kebajikan entah kemana…tak de maknanya..apa??korang kata bukan isu kebajikan???…itu kan program yang disertai oleh mahasiswa/i…kalau dah pecah kenalah ganti balik kan..Bila menang itu hadiah hak pemenang kan..bila namanya hak, kebajikan lah kan, apabila kebajikan kenalah dijaga kan, kan..cmonlah..bergeraklah sikit… program yang banyak pun beza ngan kebajikan…CUBA LIHAT DALAM-DALAM..WAHAI PARA  PIMPINAN PRESIDEN…yang dipertua lain tau. Hehe..

Read Full Post »